Омега 3-6-9: Какво представляват есенциалните мастни киселини?

КАК ДА БАЛАНСИРАМЕ СЪОТНОШЕНИЕТО ОМЕГА 3-6-9

Общоизвестно е, че омега мастните киселини са полезни за нашето здраве. Но когато става дума за Омега 3-6-9 има някои разлики.

Важно е да се уверите не само, че получавате достатъчно от тях, но и че те са в точните количества. Трябва да сте сигурни, че съотношението е правилно.

Получаването на правилното количество Омега 3-6-9 би трябвало да е лесно. Научете как да проследите точно това.

Съдържание:

Какво представляват омега мастните киселини?

Какво представляват Омега мастните киселини и защо са толкова важни?

Омега мастните киселини гарантират, че телата ни работят като добре смазана машина. Те се наричат ​​незаменими мастни киселини, защото са от съществено значение за функционирането на тялото. Необходимо е да си набавяте Омега-3 и Омега-6 мастни киселини от храна или добавки, защото тялото не може да ги произведе само. Важно е, обаче, да получите правилното съотношение.

Всички знаем ползите за здравето от храни като сьомга, авокадо и бадеми и именно омега мастните киселини са тези, които извършват отговорната задача да ни поддържат силни и здрави.

Ядките и семената, като ленено, слънчогледово и конопено семе,.са добре известни като отличен източник на Омега-3 и Омега-6.

Как да балансирате съотношението Омега 3-6-9 и защо маслото от конопено семе е добър вариант

Все повече медицински и здравни специалисти посочват значителните ползи от капсулите с масло от конопено семе – дозите имат съотношение 1:3 Омега-3 и Омега-6, което е идеално за нашето здраве.

Маслото от конопено семе съдържа линолова киселина, алфа-линоленова киселина и гама-линоленова киселина, които са мощни оръжия срещу здравословни състояния като сърдечните заболявания, например.

Как есенциалните мастни киселини поддържат тялото

Ако оприличим тялото на кола, то незаменимите мастни киселини ще са двигателното масло, което подкрепя всичко да работи гладко. Те поддържат всички компоненти в изправност и нормално функциониране. Омега мастните киселини изграждат клетъчните стени и помагат на клетките да изпълняват своите функции, включително в експресията на гените и мозъчната функция.

Във всички процеси на растеж и поддържане на тялото са включени есенциалните мастни киселини. Особено за важни функции като развитието на мозъка, сърдечното здраве и автоимунните заболявания, тези незаменими мастни киселини са от решаващо значение.

най добрите омега 3 6 9

Омега 3-6-9 Прилики: Какво общо имат

И така, какви са трите омега мастни киселини? Първо, нека поговорим за общото между трите.

Омега-3, Омега-6 и Омега-9 са необходими за функционирането на телата ни. Омега-3 и Омега-6 се намират в специфични храни или добавки.

Омега-9 тялото произвежда само, така че не се нуждаете от допълнително количество, внесено от храна или добавки.

Омега 3-6-9 Разлики: Какво е различното в тях

Характерно е, че се нуждаем от различни количества от тези омега мастни киселини. Както е валидно за всеки компонент от хранителната диета и тук може да се прекали, а при Омега мастните киселини всичко е въпрос на баланс. В момента американците имат твърде много Омега-6 в диетата си и недостатъчно Омега-3. Идеалното съотношение е 3:1 – но в момента повечето американци и европейци консумират съотношение, което е по-близо до 20:1. Омега-9 мастните киселини не са от съществено значение за получаване от добавки или храни.

Как да постигнете точния баланс

хранителна добавка Омега 3 6 9

Балансираната диета не е просто нещо, за което чувате в рекламите за зърнени храни. Всички знаем, че тялото е прецизно калибрирана машина. Това, което внасяме в тялото си, също трябва да бъде внимателно преценено.

Доброто съотношение на Омега-6 към Омега-3 мастни киселини, според медицински източници, е около 3:1 за типичната европейска диета. Тъй като повечето европейски диети са с високо съдържание на преработени растителни масла, ние често консумираме повече Омега-6 мастни киселини, отколкото са ни необходими, което може да доведе до вредни последици за здравето.

 
Много от здравословните храни могат да ви помогнат да оптимизирате дневния прием на Омега мастни киселини. Добавки, като маслото от конопено семе, могат да съдействат, като премахнат предположенията за правилните пропорции и източниците за тях.
 

Тъй като западната диета е с високо съдържание на омега-6 киселини, фокусирането върху увеличаването на омега-3 е критично важна стъпка за постигане на по-добро здраве.

Храна или хранителна добавка Омега 3-6-9? И двете

В проучване на клиниката Mayo, което разглежда десетки изследвания върху есенциалните мастни киселини, лекарите откриват обща тема: приемът на есенциални мастни киселини от хората почти навсякъде е недостатъчен.

Тази непостоянна консумация показва, че трябва да направим всичко възможно, за да получим всички есенциални мастни киселини, които можем от храната, но да разчитаме и на добавки, за да компенсираме разликата.

Ползата от добавките е, че може да знаете ден след ден, седмица след седмица, че получавате това, от което се нуждаете в правилния баланс. Премахват се догадките дали успявате да отговаряте на вашите хранителни изисквания.

Храни, които съдържат омега мазнини

Богати на омега-3 храни:

  • Риба, риба и още риба. Скумрия, аншоа, сьомга, сардини, стриди и др.
  • Семена, като ленено семе или конопено семе.
  • Ядки
  • Кръстоцветни зеленчуци като броколи, спанак и карфиол.
  • Храни, обогатени с Омега-3, като яйца.
  • Семена от чиа

Богати на омега-6 храни:

  • Ядки, особено орехи, но също и кедрови ядки, бадеми и кашу.
  • Фъстъчено масло и други ядкови масла.
  • Авокадо и масло от авокадо.
  • Слънчогледови семки.

Храни, богати и на двете:

Някои ползи от омега мастните киселини, според изследване:

Основни функции като сърцето, белите дробове и бъбреците:

Есенциалните мастни киселини поддържат и подобряват цялостното здраве на всички системи на тялото, особено основните жизнени функции. Имаме нужда от тях за сърдечната функция, хормоналната регулация, образуването на кръвни съсиреци и здравата функция на черния дроб.

Мозъчна функция и развитие:

Мозъкът се захранва от мазнини, а незаменимите мастни киселини насърчават неговото здраве. Те са от съществено значение за развитието на мозъка в утробата и са важна част от психическото здраве.

Красота:

Есенциалните мастни киселини имат ефекти, които са невидими, но и такива, които може да забележите. Поддържат косата и ноктите здрави и помагат при производството на нови кожни клетки.

Кожна бариера банер

Противоракови свойства:

Доказано е, че правилният прием на незаменими мастни киселини има защитни свойства срещу някои видове рак, особено рак на простатата и рак на гърдата.

Възпаление и имунна функция:

Правилният баланс на есенциалните мастни киселини може да ограничи възпалението – физическия процес на тялото да даде имунен отговор. Възпалението може да засегне всяка част от тялото, а автоимунните заболявания се появяват под формата на повишен възпалителен отговор. Това означава, че противовъзпалителните свойства могат да бъдат от полза за хора с широк спектър от заболявания, като ревматоиден артрит, лупус и множествена склероза.

Бременност и майчино здраве:

Есенциалните мастни киселини са особено важни по време на бременност за осигуряване на развитието на плода и здравето на майката. Особено важно е за бременните да получават оптималното съотношение на Омега-3 и Омега-6 мастни киселини за развитието на мозъка на плода.

Енергия и цялостно здраве:

Тъй като незаменимите мастни киселини играят важна роля във всички аспекти на клетъчната функция, те са жизненоважни за осигуряването на достатъчно енергия през целия ден. Правилното хранене е от съществено значение за предотвратяване на умората

Ако приемате капсули с масло от конопено семе, колко трябва да приемате на ден, за да сте сигурни, че получавате най-доброто количество за вашето здраве?

Три супени лъжици масло дневно е количество, което може да гарантира, че получавате достатъчно Омега в правилното съотношение. Може да го пиете директно или да го смесите с храна, като дресинг за салата.

Ако решите да приемате масло от конопено семе на капсули: приемайте 1-3 капсули на ден.

Включване на есенциални мастни киселини във вашата диета – независимо от диетата

Без значение какво може или не може да консумирате, вие се нуждаете от незаменими мастни киселини, за да живеете. Някои диети са по-лесни от други, но не е задължително да е трудно за никого.

Конопено масло на капсули

Ако сте веган, можете да си набавите незаменими мастни киселини от семена, ядки, соя и водорасли, както и чрез опции за вегански добавки, като масло от конопено семе и масло от ленено семе. Ако сте вегетарианец, можете да си ги набавите и чрез яйца и козе сирене.

Ако следвате кето диета, получаването на точното количество есенциални мастни киселини може да помогне на тялото ви да се адаптира към корекциите, които идват с промяната на вашия хранителен режим и начин на живот. Ролята на есенциалните мастни киселини в метаболитните процеси ги прави основни за поддържането на енергийните нива на тялото ви, един от най-важните елементи на кето диетата.

Изводът: Имате нужда от незаменими мастни киселини, така че си ги набавете

Храната е най-добрият източник на незаменими мастни киселини, а за Омега-3 мастни киселини морските дарове и водораслите са най-добрите източници, според изследователите. Но в крайна сметка много малко от нас действително получават количеството Омега-3 и Омега-6 мастни киселини, от които се нуждаем, за да бъдем оптимално здрави, и още по-малко отговарят на тези нужди само чрез диета.

Други статии от нашия CBD блог

Shopping Cart

Използвайте код CBD10

при първа поръчка и ще получите 10% отстъпка*!

*Важи за продукти с марката Cannadoca